Skip to content

Τρέξε Σάντα!

30 Δεκεμβρίου, 2012

Γιατί τρέχουν οι αγιοβασίληδες; Δεν ξέρω και δεν με πολυνοιάζει να μάθω, πάντως είναι πολλοί, είναι χιλιάδες, χίλιοι πεντακόσιοι αγιοβασίληδες έχουν περικυκλώσει την πόλη σαν σκηνικό σπλάτερ μπι μούβι και τρέχουν τρέχουν, ούτε κι αυτοί ξέρουν που πάνε, πίνουν μπύρες και καπνίζουν και τα μάγουλα τους είναι ροδισμένα από τη χριστουγεννιάτικη ευτυχία, στους δρόμους αντηχεί ένα συγχρονισμένο και μεταλλικό χοχοχο. Μαζεύουν χρήματα για κάποιο φιλανθρωπικό σκοπό, δεν κατάλαβα ακριβώς, κι αυτό τους καθιστά συμπαθητικούς στη συνείδηση των υπόλοιπων περαστικών, εμένα πάντως με έχει κατακλύσει ένα περίεργο αίσθημα φόβου. Οι αγιοβασίληδες συνεχίζουν να τρέχουν, που πάνε ούτε κι αυτοί ξέρουν, τους προσπερνάω βιαστικά για να συνεχίσω τις δουλειές μου που πια έχουν ένα και μοναδικό στόχο, την οικονομική εξυπηρέτηση των αναγκών του κράτους. Κι αυτοί τρέχουν ακόμα. Καταλήγουν σε ένα μεγάλο αίθριο, εγώ θέλω να απομονωθώ σε κάποιο σκοτεινό μπαρ, να πίνω κονιάκ μόνος σε μια μπάρα και να ακούω Tom Waits, θέλω να τελειώνουν επιτέλους αυτές οι άνοστες γιορτές να περάσει ο χρόνος να πάω εκεί που αγαπώ. Σε λίγο με παίρνει τηλέφωνο κάποιος φίλος, πάμε στο πάρτι των αγιοβασίληδων, δεν θα ‘σαι με τα καλά σου, θα έχει πλάκα θα δεις, τελικά ενδίδω με μοναδικό σκοπό την αισθητική απόλαυση που θα μου προσφέρει το θέαμα μέσα από τα φίλτρα του ίνσταγκραμ. Οι αγιοβασίληδες τώρα χορεύουν αγκαλιασμένοι, πιάνονται από τη μέση και χορεύουν τραινάκι, τα μάγουλα τους είναι πιο κόκκινα κι απ’ τα καπέλα τους, κάτω από τις μεγάλες γενειάδες διακρίνω πρόσωπα οικεία, μα για δες εκεί κάποιοι φίλοι μου είναι ντυμένοι αγιοβασίληδες και χορεύουν σάμπα, ο κυνισμός μου έχει χτυπήσει κόκκινο. Είμαι αντικοινωνικό στοιχείο, το ξέρω, αλλά κι ο Douglas Coupland δεν με αφήνει στην ησυχία μου, όλο το βράδυ κροταλίζει μέσα στο κεφάλι μου σαν κακό χριστουγεννιάτικο ξωτικό, ω κοίτα μαμά εδώ οι άνθρωποι αγκαλιάζονται ακόμα, σταμάτα σταμάτα πια και άσε τους ανθρώπους να χαρούν λιγάκι, από το μυαλό μου περνάει σαν σκρολ ένα ολόγραμμα ΤΟ ΦΛΕΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ ΤΟ ΦΛΕΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ ΤΟ ΦΛΕΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ, τελικά τα ντεσιμπέλ των χοχοχο δυναμώνουν και καλύπτουν τις φωνές στο κεφάλι μου. Έχω ένα εκατομμύριο λόγους που δεν με αφήνουν να πάρω μέρος σε αυτό το χριστουγεννιάτικο υπερθέαμα, σκέφτομαι ας πούμε ότι αν όλοι αυτοί οι αγιοβασίληδες κατέβαιναν έστω και σε μία γενική απεργία η ζωή μας ίσως να ήταν αλλιώς, μετά τους φαντάζομαι να συνεχίζουν τα χοχοχο στον καναπέ τους με το χέρι στο τηλεκοντρόλ, είμαι απαίσιος, το ξέρω, δεν είμαι πάντα έτσι όμως, μερικές φορές μόνο, ας πούμε στις στιγμές της μαζικής έκστασης, το ‘χω αυτό από το σχολείο, όταν οι υπόλοιποι συμμαθητές μου έκαναν γιορτές εγώ κάπνιζα με τους κολλητούς στην πίσω αυλή και σχεδιάζαμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Πάντως ο κύριος και σημαντικότερος λόγος της αντικοινωνικότητας μου είναι πάλι αυτή η γαμημένη η ενοχή που συνεχώς με τραβάει σαν τσιμπίδα πίσω στην άγρια καθημερινότητα, μαλακία το ξέρω, αλλά έτσι λειτουργεί το πράγμα. Κι εκεί που με έχει ρουφήξει για τα καλά η μαύρη τρύπα του κυνισμού μου, λίγα μέτρα μακριά ένας τεράστιος αγιοβασίλης μου κάνει νοήματα με τα χέρια και με γρήγορα χοροπηδηχτά βηματάκια πλησιάζει προς το μέρος μου, με βουτάει στα μεγάλα του μπράτσα και με ρωτάει αν ήμουν καλό παιδάκι φέτος χοχοχο. Κι ενώ ετοιμάζομαι να το βάλω στα πόδια ή έστω να του πω κάτι πρόστυχο, ο,τιδήποτε θα εξαφάνιζε μια και καλή το τεράστιο χαμόγελο από τα χοντρά ροδοκόκκινα μάγουλα, κάτι συμβαίνει και δεν μπορώ να δραπετεύσω από την αγκαλιά του και ξαφνικά γίνεται το πιο περίεργο πράγμα του κόσμου, αρχίζω να κλαίω με λυγμούς, δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω, κλαίω και μουσκεύω τη γενειάδα του χοντρού αγιοβασίλη, κλαίω για όλα όσα με πόνεσαν τη χρονιά που φεύγει, για τα ανθρώπινα πεφταστέρια των μπαλκονιών, για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που κλείνουν τις ζωές μας κι όλους αυτούς που και φέτος πήγαν άκλαυτοι στα σύνορα του Έβρου, κλαίω για το τέρας που στρογγυλοκάθισε για τα καλά μέσα μας και τη γάγγραινα του φασισμού που σιγά σιγά καλύπτει τα πάντα στο πέρασμα της, κλαίω για την ανθρώπινη αξία που πια μετριέται σε μελέτες στατιστικές, κλαίω και είναι ένα κλάμα ατέλειωτο, λυτρωτικό, απελευθερωτικό και είναι ένα κλάμα που το ξέρω καλά ότι σύντομα ή θα με πνίξει ή θα γίνει ποτάμι να παρασύρει όλα όσα βρομίζουν τη ζωή.

.

23 σχόλια leave one →
  1. 30 Δεκεμβρίου, 2012 9:18 μμ

    μπράβο ρε silent!

  2. 30 Δεκεμβρίου, 2012 9:32 μμ

    Νομίζω πως πολλοί θα τον χρειαζόμασταν αυτόν τον Αγιοβασίλη. Απ΄την άλλη και γι αυτό έχουμε τους φίλους.

    Φιλί

  3. fosia permalink
    30 Δεκεμβρίου, 2012 10:56 μμ

    … …

  4. 30 Δεκεμβρίου, 2012 11:17 μμ

    «Αντικοινωνικότητα» που ξεχειλίζει κοινωνική ευαισθησία!

  5. bibliothekarios permalink
    31 Δεκεμβρίου, 2012 10:23 πμ

    Κάποια στιγμή το κείμενο μου θύμισε Μπάροουζ (για καλό το λέω αυτό). Τελοσπάντων, πάλι έψαχνα να βρω άλλο τρόπο για να σου πω πως μου άρεσε πολύ. Να είσαι καλά ρε και τα ποτάμια σου να πνίγουν τους εχθρούς μας

  6. mikelangelo permalink
    31 Δεκεμβρίου, 2012 12:26 μμ

    Ωραιες σκεψεις, ωραια αποτυπωση στο «χαρτι» αλλα μην παιζεις κι εσυ αγαπητε-τη το παιχνιδι των Μεσων Μαζικης Εξημερωσης..μπιχλα, μιζερια και κακομοιρια.
    Και στην τελικη πες μας κατι που δεν ξερουμε..απο ακατασχετη διαπιστολογια χορτασαμε.
    Συνεχιζουμε λοιπον..?

    • bibliothekarios permalink
      31 Δεκεμβρίου, 2012 12:59 μμ

      η διαπιστωσολογία καίει τα λίπη mikelangelo- και λίπη υπάρχουν ακόμη. Αν κάποιοι χορταίνουν εν τω μεταξύ τι να κάνουμε; Αν δεν βιάζονται, ας περιμένουν λίγο. Πάντως άστοχη μου φαίνεται εδώ η συσχέτιση με τα ΜΜΕ

      • 31 Δεκεμβρίου, 2012 1:08 μμ

        Άσχετο βέβαια αλλά τώρα που τελειώνει ο χρόνος να πω ότι το χειρότερο πράγμα που άκουσα φέτος-και διακινήθηκε ως σύνθημα και ως ιδέα-ήταν ότι «στην ελληνική κοινωνία ακόμα υπάρχει πολύ λίπος», που πάντα μου έφερνε στο μυαλό γουρούνια προς σφαγή, νομίζω μάλιστα ότι ξεκίνησε από τον Πάγκαλο που κάτι περισσότερο ξέρει από λίπος…

        [Γιώργο εσύ μιλάς για λίπη σε άλλο πλαίσιο, οπότε δεν σε πιάνει το σχόλιο μου🙂 ]

        Να λοιπόν μια καλή ευχή για το 2013: Να φάμε αυτούς με το πολύ λίπος!

        Κατά τ’άλλα συνεχίζουμε, σαφώς🙂

  7. 31 Δεκεμβρίου, 2012 1:14 μμ

    Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια και τη συντροφιά όλη τη χρονιά, τελικά το σημαντικότερο είναι ότι με τα χρόνια εδώ μέσα βρήκαμε τόσους αγαπημένους ανθρώπους και τόσες ευκαιρίες για μια ουσιαστική συντροφιά και συντροφικότητα. Ας μην πιστεύουμε στους αγιοβασίληδες, θα έχουμε και του χρόνου τους φίλους μας και αφού αγαπιόμαστε, δε γίνεται να πάνε στραβά τα πράματα, αφού η μεγαλύτερη περιουσία μας είναι η παρουσία μας και ο καλύτερος θησαυρός το να έχουμε τον άλλο

    Καλή χρονιά φιλαράκια μου!🙂

  8. 31 Δεκεμβρίου, 2012 4:40 μμ

    To κλάμα είναι λυτρωτικό…Καλύ(τερη) Χρονιά νά’χουμε

  9. Μαρίνα permalink
    1 Ιανουαρίου, 2013 2:23 μμ

    Καλή χρονιά silent!

  10. katerina permalink
    1 Ιανουαρίου, 2013 10:27 μμ

    Kαλή χρονιά ! »ο καλύτερος θησαυρός το να έχουμε τον άλλο» …
    silentcrossing, μέσα σε αυτή την φράση είναι ΟΛΑ !

  11. 1 Ιανουαρίου, 2013 11:10 μμ

    καλή εκδικητική χρονιά Silent!
    ήθελα να σου αφήσω ένα αντικοινωνικό σχόλιο, αλλά κατά βάθος είμαι καλό κορίτσι…

    • mikelangelo permalink
      1 Ιανουαρίου, 2013 11:24 μμ

      Eχεις ολο το χρονο να εισαι αντικοινωνικη αγαπητη katabran, ξεκινα τη νεα χρονια θετικα.
      Μονο οι ανθρωποι ειναι εκδικητικοι, οχι οι χρονιες.
      Σου ευχομαι τα καλυτερα.

      • 2 Ιανουαρίου, 2013 11:35 πμ

        Μα τα ίδια λέει κι ο ποιητής:

        Ἀλλὰ μιὰ μέρα δὲν ἄντεξα.
        Ἐμένα μὲ γνωρίζετε, τοὺς λέω.
        Ὄχι, μοῦ λένε.
        Ἔτσι πῆρα τὴν ἐκδίκησή μου καὶ δὲ στερήθηκα ποτὲ τοὺς μακρινοὺς ἤχους.

        Και λίγο πιο κάτω:

        Τὸ βράδυ ἔχω βρεῖ ἕναν ὡραῖο τρόπο νὰ κοιμᾶμαι.
        Τοὺς συγχωρῶ ἕναν-ἕναν ὅλους.
        Ἄλλοτε πάλι θέλω νὰ σώσω τὴν ἀνθρωπότητα,
        ἀλλὰ ἐκείνη ἀρνεῖται.

        Ε λοιπόν θα τη σώσουμε την ανθρωπότητα θέλει δε θέλει!

      • 2 Ιανουαρίου, 2013 12:13 μμ

        είναι προφανές πως δε γνωρίζεις τη φιλοσοφία μου περί χρόνου και ευχών, οι ευχές,δεν πρέπει να λέγονται γιατί έτσι χάνουν την δύναμή τους και καταλήγουν σε απλή υποκριτική φλυαρία…πρέπει να γεννιούνται αρχικά σαν σκέψεις και μετά κατευόδιο στην ψυχή, εκεί να μένουν,και σαν αύρα θα τις νιώσει ο άλλος, ο συνάνθρωπος…
        έγραψα «αντικοινωνικά» γιατί διάβασα το κείμενο του Silent και ένιωσα ευθύνη…
        @ Silent: ευχούλες απ’ την καρδιά μου!

      • 7 Ιανουαρίου, 2013 12:51 μμ

        οι ευχούλες επιστρέφονται😉
        katabran έλα, έλα σε παρακαλώ να γίνουμε αντικοινωνικά στοιχεία φέτος!

  12. 2 Ιανουαρίου, 2013 11:31 πμ

    Πριν τρία χρόνια έκλεινα το επετειακό μου ποστ με τη φράση:

    «όλα όσα μας απέμειναν για τη χρονιά που έρχεται είναι αυτά που δεν αγοράζονται και δεν πουλιούνται: η αλληλεγγύη, η αξιοπρέπεια, η αγάπη. Και η φωτιά που θα τους κάψει…»

    ξαναφέρνω στο προσκήνιο την ευχή μπας κι έχει καλύτερη τύχη φέτος🙂

    Καλή χρονιά σε όλους!

  13. 6 Ιανουαρίου, 2013 7:34 πμ

    <:}} santa smiley

    καλη χρονια αγαπητέ S.C.

    • 7 Ιανουαρίου, 2013 12:53 μμ

      <:}} θα τον υιοθετήσω τον σάντα <:}}
      καλή χρονιά καλέ μου λεμονοστύφτη🙂

  14. 7 Ιανουαρίου, 2013 3:36 μμ

    Καλή χρονιά, Σάιλεντ🙂

  15. 8 Ιανουαρίου, 2013 8:19 μμ

    πλεον καμμια χρονια δεν θα ειναι καλη αν δεν ειναι οργισμενη. [και αν η οργη δεν περιλαμβανει αλληλεγγυη στο διαολο να παει και αυτη]

  16. 9 Ιανουαρίου, 2013 11:16 πμ

    αγκνιρα και μούργο καλή χρονιά να έχουμε, με οργή και αλληλεγγύη, να πολεμάμε μαζί κάθε εξουσία απέναντι σε άνθρωπο ή ζώο και να μην ξεχνάμε ποτέ πως αν γυρίσουμε την πλάτη στην ιστορία τότε κι αυτή θα μας δώσει κλωτσιά στα πισινά😉

Σχολιάστε

