Skip to content

Πεθαίνω για την τέχνη

20 Απρίλιος, 2012

Ο από πάνω εδώ και κάτι μήνες ανακαινίζει το σπίτι που κληρονόμησε από την πλούσια μητέρα του κι εγώ το υπομένω με στωικότητα και εγκαρτέρηση, με εξαίρεση μερικά μπινελίκια τις μεσημεριανές, κυρίως, ώρες. Πριν λίγο μου χτύπησε το κουδούνι να με ρωτήσει αν με ενδιαφέρει να μου δώσει μερικούς πίνακες που δεν τους χρειάζεται πια και θα τους πετάξει στα σκουπίδια. Κατεβήκαμε στην αποθήκη που ξεχείλιζε από αυθεντικά έργα τέχνης και ανάμεσα τους πίνακες από τους γνωστότερους Έλληνες ζωγράφους. Στην αρχή έκανα τον δύσκολο, του είπα ότι δεν είμαι σίγουρος αν ταιριάζουν και πολύ με το χώρο μου και ίσως μερικοί να είναι κάπως τρομακτικοί, αλλά τέλος πάντων θα κάνω την καρδιά μου πέτρα και θα τους πάρω για να του αδειάσω και το υπόγειο. Μετά ο από πάνω χτύπησε χάι σκορ στο awkwrd moment, όταν με πληροφόρησε ότι είχε και πολλά παλιά έπιπλα (αντίκες) αλλά τα μοίρασε στους περαστικούς γιατί ήταν τόσο παλιομοδίτικα που ντράπηκε να με ρωτήσει αν ενδιαφέρομαι εγώ. Τώρα που σου γράφω έχω δίπλα μου εφτά (7) τεράστιους πίνακες ζωγράφων που έχω δει μόνο στην Εθνική Πινακοθήκη και ο σκύλος χοροπηδάει ανάμεσα σε δύο πίνακες του Αλέκου Φασιανού. Επειδή έχω κάποιες ενοχές για το αν έπρεπε ή όχι να αποκαλύψω στον από πάνω τι ακριβώς βρίσκεται στην αποθήκη μας, απευθύνομαι σε ‘σένα καλέ μου αναγνώστη για να απαντήσουμε μαζί ορισμένα ερωτήματα, όπως για παράδειγμα τι είναι τέχνη, γιατί να δίνουμε δεκάρα γι’ αυτήν, γιατί κάποιοι καλλιτέχνες κοστολογούνται τόσο ακριβά, και κυρίως γιατί ο Αλέκος Φασιανός να θεωρείται σημαντικότερος ζωγράφος από τον εφτάχρονο ανιψιό μου, από τη στιγμή που αυτή την ώρα οι πίνακες του πρώτου κυλιούνται στο πάτωμα ενώ τα έργα του δεύτερου ομορφαίνουν τους τοίχους μου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

11 Σχόλια leave one →
  1. nefosis permalink
    20 Απρίλιος, 2012 3:13 μμ

    Σίγουρα ο από πάνω δεν συμμετείχε στην κλοπή του Πικάσο της Εθν. Πινακοθήκης. Αν δεν δω τα έργα του ανιψιού δεν μπορώ να απαντήσω στην κύρια ερώτηση. Όσο για το τι είναι Τέχνη, θα έλεγα οτιδήποτε μας απογειώνει χωρίς μηχανική ή χημική υποστήριξη. Κυρίως, οτιδήποτε είναι όμορφο και μη χρηστικό. Νομίζω, πληρώνουμε την Τέχνη γιατί κάπως πρέπει να επιβιώσουν οι καλλιτέχνες και να μας απαλύνουν τον πόνο της ζωής. Μετά το θάνατό τους, θα έπρεπε τα έργα τους να ανήκουν σε όλους. Ετοιμαζόμουν να πω πως σε ζηλεύω, αλλά μετά σκέφτηκα πως ο Φασιανός δεν είναι από τους πιο αγαπημένους μου ζωγράφους. 🙂

  2. 20 Απρίλιος, 2012 3:50 μμ

    Επειδή είμαι στο ακριβώς διπλανό ιστολόγιο, κι επειδή μερικές φορές βάζεις δυνατά τη μουσική, μεταμεσονύχτιες ώρες κι με ενοχλείς, μπορείς να μου παραχωρήσεις όσους από τους πίνακες του ανιψιού σου δεν σου χρειάζονται ή δεν ταιριάζουν με το ιστολόγιό σου.

    (Στο ερώτημα που θέτεις, είναι Παρασκευή οπότε δεν ξέρω/δεν απαντώ)

  3. 20 Απρίλιος, 2012 4:00 μμ

    Τέχνη είναι οι μορφές ανθρώπινης έκφρασης που σε ταξιδεύουν τσάμπα σε καιρούς ακριβών μεταφορικών.

    (κι εγώ θέλω, έχω κι έναν ωραίο πορτοκαλί τοίχο)

  4. 20 Απρίλιος, 2012 5:43 μμ

    Όπως το υποψιαζόμουν, σε μια υποθετική δημοπρασία των έργων τέχνης μου (sic) ο ανιψιός θα χτύπαγε περισσότερα από τους διάσημους! Σε περίπτωση που περάσει από ‘δω κάποιος κριτικός τέχνης επιφυλάσσομαι να κάνω κομμάτια τους υπόλοιπους πίνακες σε live streaming και να τα μοιράσω στους αγαπητούς αναγνώστες 🙂
    Ωραία τελικά αυτή η έκθεση ιδεών, πήραμε ωραιότατες απαντήσεις-όσο για την αμοιβή των καλλιτεχνών που μας απαλύνουν τον πόνο της ζωή εξακολουθώ να είμαι δύσπιστος, θα ήθελα να αμείβονται αντίστοιχα και οι εργάτες που μας κάνουν άνετη τη ζωή. Προσωπικά χωρίς τους πρώτους ζω, χωρίς τους δεύτερους με τίποτα!

  5. 20 Απρίλιος, 2012 7:02 μμ

    Δύσκολες ερωτήσεις. Δεν ξέρω για τις ζωγραφιές του ανιψιού σου, αλλά σαν της ανιψιάς δεν είναι 😛

  6. 21 Απρίλιος, 2012 9:17 πμ

    Δεν ξέρω τι είναι τέχνη, και από μικρός αντιπαθούσα τις εκθέσεις ιδεών. Σίγουρο είναι ότι κάποιοι καλλιτέχνες είναι κάτι παραπάνω από υπερτιμημένοι. Σίγουρο είναι επίσης ότι στο σύστημα που ζούμε, ακόμη κι αυτή η τέχνη έγινε εμπορικό προϊόν, επένδυση. Και δίκαια θετεις το ερώτημα για τις ζωγραφιές του ανηψιου σου. Απλά, ίσως θα ήταν καλύτερα να αποφεύγουμε συγκρίσεις όπως αυτή που κάνεις στο σχόλιό σου. Ναι, χωρίς τεχνη ζούμε, αλλά μάλλον συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Όμορφο σαββατοκύριακο εύχομαι. 🙂

  7. 21 Απρίλιος, 2012 9:26 πμ

    Κι επειδή την ώρα που έγραφα το παραπάνω άκουγα αυτό :

    επανέρχομαι μ’ένα ερώτημα : ένα κόκκινο γαρύφαλλο είναι τέχνη;

  8. 21 Απρίλιος, 2012 7:30 μμ

    @Νίκο έχεις δίκιο, παραφέρθηκα λιγάκι 🙂 Το σίγουρο είναι ότι εκεί έξω υπάρχει κόσμος που θα έδινε μια περιουσία αν κάποιος κριτικός του έλεγε ότι οι ζωγραφιές του ανιψιού μου είναι υψηλή τέχνη 🙂 Σε κάθε περίπτωση, το κόκκινο γαρύφαλλο και όλη η φύση είναι πάνω από όλους τους πίνακες του κόσμου μαζί. Καλό Σαββατοκύριακο το λοιπόν!

  9. 22 Απρίλιος, 2012 9:44 πμ

    there is no why…Γιατί από μεταπολίτευση και μετά κυβερνάνε διαρκώς χλεχλέδες;Γιατί το ανθρώπινο είδος στρέφεται εναντίον του συνέχεια;Γιατί ο Τσοχατζόπουλος έκανε το γάμο στο Παρίσι κι όχι στη Μύκονο;Δεν υπάρχει γιατί ρε.Τέχνη είναι αυτό που νιώθεις τέχνη.Τέλος.Και είχα γράψει κάποτε κάτι σχετικά με τη τέχνη και το βιοπορισμό.Πέσαν να με φάνε.Η τέχνη δεν είναι για να πουλιέται.Σόρι αν θίγω συμφέροντα εδώ μέσα.Συγγραφέας,ζωγράφος,ποιητής η μουσικός,πιάσε δουλειά σε κανα ντελιβεράδικο και δώσε τη τέχνη σου τζάμπα.Μας χρωστάς δε σου χρωστάμε.

    • 23 Απρίλιος, 2012 9:03 μμ

      Ε καλά κι εσύ βρε Scary Rabbi τι θα πει τώρα μας χρωστάνε; Μας χρωστάνε τα συγκροτήματα που αγαπάμε τη μουσική που γράφουν; Από που κι ως που; Να μου πεις ότι ζούμε σε μια σοσιαλδημοκρατική κοινωνία όπου ο καθένας αξιοποιεί τα ταλέντα του προς κοινό όφελος χωρίς το βραχνά του μεροκάματου να πω ναι, μαζί σου, αλλά αν εμένα πρέπει να μου βγαίνει ο κώλος στο ντελιβεράδικο σιγά μη σου δίνω και τσάμπα τη μουσική μου-άσε που αν δουλεύω ντελίβερι θα γυρνάω στο σπίτι πτώμα και καθόλου έμπνευση δεν θα έχω για δημιουργία…

Σχολιάστε

