Skip to content

στρατιωτικό παρακράτος;

28 Οκτώβριος, 2009

untitled

Κάτι που πέρασε μάλλον απαρατήρητο από τη σημερινή παρέλαση: στη Θεσσαλονίκη και μπροστά από την εξέδρα των επισήμων (συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας), έφεδροι καταδρομείς που παρελαύναν φώναξαν εθνικιστικά και σοβινιστικά συνθήματα υπέρ της ελληνικότητας της Μακεδονίας, προειδοποιώντας για τις προθέσεις του ελληνικού στρατού. Το έκαναν και πέρυσι, λιγότερο προκλητικά, με συνέπειες στις διπλωματικές σχέσεις της Ελλάδας με την ΠΓΔΜ.

  

Αναρωτιέμαι αν η κίνηση αυτή ήταν καθοδηγούμενη από τα πάνω ή ήταν ιδέα των ίδιων των καταδρομέων. Στη δεύτερη περίπτωση θα άρμοζε η παραδειγματική τους τιμωρία, στην πρώτη απαιτείται άμεση διεξαγωγή ΕΔΕ για να βρεθεί ο υπαίτιος.

 

Οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχουν θέση στην κοινωνία σε καιρό ειρήνης. Πόσο μάλλον να εκφέρουν πολιτική γνώμη, να προπαγανδίζουν, να θέτουν σε οποιονδήποτε κίνδυνο, διπλωματικό ή φυσικό, τη χώρα. Οι Ένοπλες Δυνάμεις ενεργοποιούνται και δραστηριοποιούνται μόνο σε καιρό πολέμου. Ή σε καθεστώτα στρατιωτικής δικτατορίας. Στην Ελλάδα δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο, όσο κι αν κάτι τέτοιο επιβουλεύονται διάφοροι πολεμοχαρείς βρυκόλακες.

 

Αν επιθυμούν τόσο πολύ τη διαιώνιση του στρατού, να παραμείνουν κλεισμένοι στα στρατόπεδα ανταποδίδοντας χάρες σε βουλευτές και ας αφήσουν ήσυχη την ελληνική κοινωνία. Γιατί δεν έχουν καμία δουλειά σε αυτή…

4 Σχόλια leave one →
  1. 29 Οκτώβριος, 2009 10:11 πμ

    Πες μου και το σύνθημα βρε.
    Δεν είχε τίποτις σεξιστικό? Θα εκπλαγώ.

  2. 30 Οκτώβριος, 2009 8:48 πμ

    Καλέ μου αντιδρασέξ τίποτα το σεξιστικό, πολλή τεστοστερόνη όμως, τύπου γαμάμε και δέρνουμε. το σύνθημα δεν το έγραψα εδώ μην τυχόν μαζευτού τίποτα ζωύφια. Περισσότερα σε μέηλ..

  3. 2 Νοέμβριος, 2009 6:31 μμ

    Από τον Ιό (13/4/1997):

    ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ
    Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

    Ποιος μπορούσε να το πιστέψει; Συγκεντρώθηκαν έφεδροι αλεξιπτωτιστές, βατραχάνθρωποι και λοκατζήδες σε μυστική συνάντηση, μόνο και μόνο για να οργανώσουν μια επιδρομή σε μαθητική παρέλαση. Η υπόθεση θα ήταν για γέλια, αν τα σχέδια των εθνοσωτήρων σε εφεδρεία έμεναν εκεί.

    Φαιοχίτωνες παραλλαγής;

    Οταν, στα τέλη της δεκαετίας του 70, τα σωματεία αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης διεκδικούσαν τη συμμετοχή τους στο γιορτασμό των εθνικών επετείων, όλοι γνώριζαν το κίνητρό τους. Η ένταξή τους στο επίσημο πρόγραμμα της κατάθεσης στεφάνου ή της παρέλασης ήταν το πρώτο βήμα για την αναγνώριση της ιστορικής τους προσφοράς, μετά από δεκαετίες διώξεων και συκοφαντιών. Ποια μπορεί να είναι η αναλογία με την πρόσφατη επιδρομή μιας ομάδας εφέδρων καταδρομέων στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου στην Κέρκυρα; Ποιος είναι ο στόχος ενός σωματείου, το οποίο υποτίθεται ότι αποτελείται από έφεδρους του στρατού, και καταλήγει να έρθει σε σύγκρουση με την αστυνομία, γράφει στα παλιά του παπούτσια τις εντολές του νομάρχη και αψηφά τις υποδείξεις του εισαγγελέα; Τι είδους αναγνώριση επιδιώκει; Και από ποιους;

    Εδώ και αρκετούς μήνες έχει κάνει την εμφάνισή του στην Κέρκυρα το σωματείο με την επωνυμία «Κλιμάκιο Επιλέκτων Καταδρομέων». Με διάφορους τρόπους έχει επιχειρήσει να έρθει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Διεκδίκησε την παρουσία του σε επίσημες τελετές, λιτανείες, εκδηλώσεις. Η αρχική αδιάφορη στάση των τοπικών αρχών ενθάρρυνε τους επικεφαλής του ‘Κλιμακίου’ -ιδιαίτερα τον ανθυπολοχαγό εν αποστρατεία Σπύρο Λιναρά- να εντείνουν τις πιέσεις τους.

    Το Μάιο του 1996 κατόρθωσαν να μπουν στην παρέλαση, παρά την αρνητική θέση του Δημάρχου. Εκμεταλλεύτηκαν την παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας και το φόβο των αρχών ότι αν τους παρεμποδίσουν θα διακοπεί για κάποιο διάστημα η παρέλαση και κατόρθωσαν να εισχωρήσουν στην ουρά της πομπής. Για δεύτερη φορά επιχείρησαν να παρελάσουν στις 28 Οκτωβρίου. Ο Νομάρχης απέρριψε ευγενικά το αίτημά τους. Τους κάλεσε ο αστυνομικός διευθυντής και η αρμόδια εισαγγελέας και τους επέστησαν την προσοχή. Ομως και πάλι το «Κλιμάκιο’ επιχείρησε να εισχωρήσει στην παρέλαση. Η επιχείρηση δεν είχε επιτυχία, γιατί η αστυνομία πρόλαβε να τους εγκλωβίσει σε κάποιο σημείο. Από τη μέρα αυτή εκκρεμεί εις βάρος τους δικογραφία με τις κατηγορίες της αντιποίησης αρχής (175 και 176 Π.Κ.) σε συνδυασμό με παράβαση των νόμων 2403/40 και 1342/38.

    Φτάνουμε έτσι στα επεισόδια της 25ης Μαρτίου. «Υπήρχε μια σαφής απόφαση του Νομάρχη», μας εξηγεί ο αναπληρωτής του Σπύρος Γατσούλης. «Θα περίμενε κανείς από πρώην στρατιωτικούς να πειθαρχήσουν. Αυτοί όμως διασάλευσαν την έννομη τάξη. Κατέλαβαν το δρόμο με τον τσαμπουκά τους, ξάπλωσαν κάτω και απαίτησαν να παρελάσουν. Και όχι στο τέλος της παρέλασης, αλλά στη μέση, ανάμεσα στα σχολεία. Επέλεξα τελικά να τους αφήσω να περάσουν, προκειμένου να αποφευχθούν επεισόδια, όταν η αστυνομία δήλωσε αδυναμία απομάκρυνσής τους με ήπιο τρόπο. Η παρέλαση βέβαια είχε ήδη διακοπεί και έδωσα εντολή να κατέβουν οι επίσημοι από την εξέδρα.»

    Το ίδιο το ‘Κλιμάκιο’ προβάλλει κοινωνικό έργο. «Ισχυρίζονται ότι βοηθούν στη δασοπυρόσβεση, ότι μετέχουν στον πολιτικό σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης, ότι συμμετείχαν στην επιχείρηση του Λιμενικού για την απόκρουση σκαφών από την Αλβανία», παρατηρεί ο νομαρχιακός σύμβουλος Τιμολέων Γκιάτης. «Ολα αυτά, ένα ένα διαψεύδονται από τους αρμόδιους.»

    Μόνο εκ των υστέρων, μετά δηλαδή από τα επεισόδια, αντιλαμβάνονται οι υπεύθυνοι της Νομαρχίας ότι κάτι δεν πάει καλά με το ‘Κλιμάκιο’. «Τώρα μας έρχονται πληροφορίες ότι στην ουσία πρόκειται για μια παραστρατιωτική οργάνωση που εκπαιδεύει μικρά παιδιά», μας λέει ο κ. Γατσούλης. «Υπάρχουν στοιχεία για τη συμμετοχή τους στις γιορτές μίσους του Γράμμου. Μαθαίνουμε τώρα ότι με τη χρηματοδότηση κάποιου επιχειρηματία, μέλη του ‘Κλιμακίου’ συμμετείχαν το καλοκαίρι του ’96 σε οργανωμένη εκπαίδευση στη Χαλκιδική.»

    «Αυτό που μας ανησυχεί ιδιαίτερα», συμπληρώνει ο πρόεδρος του νομαρχιακού συμβουλίου Στέφανος Νικόπουλος, «είναι το γεγονός ότι τουλάχιστον ένα μέλος που γνωρίζω εγώ, ο Φώτιος Γαστεράτος, υπήρξε στέλεχος και υποψήφιος της ΕΠΕΝ.» Ο Γαστεράτος ήταν από αυτούς που υποδέχθηκαν τον Λεπέν στο νησί κατά τη θορυβώδη άφιξη του ηγέτη της ευρωπαϊκής ρατσιστικής δεξιάς. Ακροδεξιό παρελθόν έχει και ο ίδιος ο πρόεδρος του ‘Κλιμακίου’ Σπύρος Λιναράς (πολιτευτής κι αυτός της ΕΠΕΝ) αλλά και άλλα μέλη, όπως ο κ. Πετράκης. Τα ερωτηματικά πολλαπλασιάζονται αν ληφθεί υπόψη ότι, όπως αποδείχθηκε, ένας από τους συλληφθέντες στα επεισόδια είναι στέλεχος της ΕΥΠ. Αυτή η διασταύρωση των «κλιμακίων» έχει θορυβήσει ιδιαίτερα τις δημοκρατικές πολιτικές δυνάμεις και τις αρχές του τόπου.

    Και τώρα τι γίνεται; «Οσο υπάρχει αυτή η νομαρχιακή διοίκηση στην Κέρκυρα δεν θα επιτραπεί να επωασθεί το αυγό του φιδιού», μας καθησυχάζει ο κ. Νικόπουλος. Ομως το «μπαλάκι» περνάει ήδη στον δήμαρχο της πόλης. Αυτός είναι υπεύθυνος για την παρέλαση της 21ης Μαίου. Τι σκοπεύει να κάνει με το ‘Κλιμάκιο’; «Απέφυγα να κάνω δηλώσεις επειδή το θέμα χρειάζεται ψυχραιμία», μας λέει ο Χρύσανθος Σαρλής. «Εχει προκληθεί διχασμός στον κόσμο. Ημουν ο πρώτος που αρνήθηκα στους καταδρομείς να παρελάσουν, αλλά δεν μπορώ να προκαταλάβω το δημοτικό συμβούλιο.»

    Ο δήμαρχος δίνει μια άλλη διάσταση στην παρουσία του ‘Κλιμακίου’: «Είναι γεγονός ότι έχει υπάρξει στην Κέρκυρα ένα κενό ισχυρής έννομης τάξης. Δεν υπάρχει στρατός και η αστυνομία είναι αδύναμη έως ανύπαρκτη. Επί μια 5ετία η βόρεια Κέρκυρα μαστίζεται από τις επελάσεις και τις επιδρομές Αλβανών κάθε είδους. Κάποιοι αναγκάστηκαν και αυτοοργανώθηκαν.» Πώς άραγε αυτοοργανώθηκαν; Με συσπειρώσεις τύπου ‘Κλιμακίου’; Και τι σχέση έχει η αυτοοργάνωση με τα επεισόδια του Αγίου Στεφάνου Αυλιωτών, το Μάιο του 1996, όταν πάνοπλοι κουκουλοφόροι με αυτόματα όπλα, περίστροφα και καραμπίνες επιτέθηκαν σε Αλβανούς μετανάστες, τους ξυλοφόρτωσαν και τους υπέβαλαν στο μαρτύριο της εικονικής εκτέλεσης;

    Επιστρέφουμε στο αρχικό μας ερώτημα: Η εκδήλωση αυτής της υπέρμετρης επιμονής, η διάθεση να έρθουν σε σύγκρουση με τις συντεταγμένες αρχές του τόπου, δεν μπορεί να ερμηνευθεί παρά μόνο με ένα τρόπο. Οι υπεύθυνοι του ‘Κλιμάκιου’ σχεδίασαν μια πραγματική «καταδρομική επιχείρηση», έστω κι αν ο χώρος που επέλεξαν δεν ήταν παρά μία παράταξη σχολείων.

    Αυτό που επιδίωκαν πάντως το πέτυχαν: να προβληθούν ως ένα μάχιμο τμήμα που η «κακή» πολιτική ηγεσία το εμποδίζει στην εθνοφελή αποστολή του. Οι φωνές συμπάθειας και υποστήριξης που ακούστηκαν και από την Αθήνα δεν περιορίζονται σε ακροδεξιούς ομοϊδεάτες του ‘Κλιμακίου’.

    Παρόμοιες ενώσεις καταδρομέων έχουν συγκροτηθεί σε όλη την Ελλάδα. Η διαφορά των «κλιμακίων» αυτών από τις συνήθεις οργανώσεις αποστράτων είναι ότι τα μέλη του θεωρούν εαυτούς «εν ενεργεία», και συμπεριφέρονται ανάλογα. Το φαινόμενο θα κυμαινόταν μεταξύ γραφικού και γελοίου αν δεν συνέβαινε η ανάπτυξη αυτών των πρωτοβουλιών να πυκνώνει σε νομούς μεθοριακούς και σε στιγμές αναταραχής εκείθεν των συνόρων. Η Κέρκυρα είναι ένας ήσυχος τόπος, με κατοίκους πράους και φιλοσοφημένους. Δεν έχουμε, για παράδειγμα, συναντήσει άλλη φορά αστυνομικό διευθυντή που να τσιτάρει Ουμπέρτο Εκο. Ομως σ’ αυτήν ακριβώς την ήσυχη Κέρκυρα η ρατσιστική επιδρομή στον Αγιο Στέφανο έμεινε ανεξιχνίαστο έγκλημα, και τα θύματα απελάθηκαν όπως-όπως, για να εξαφανιστούν και οι μόνοι μάρτυρες. Και από το ίδιο νησί απογειώθηκε ο Βρακάς για να ψεκάσει με τις ιδέες του τη γειτονική χώρα. Δεν είμαστε καθόλου σίγουροι ότι η δραστηριότητα του «Κλιμακίου» περιορίζεται στη διάλυση μαθητικών παρελάσεων.

    Οταν περνούν οι κυνοπιάστες

    Από τους βασικότερους υποστηρικτές του «Κλιμακίου Επιλέκτων Καταδρομέων» ο δήμαρχος Αχιλλείων Στέφανος Πουλημένος. Δημοσιογράφος ο ίδιος (εκδίδει μια από τις τέσσερις ημερήσιες εφημερίδες του νησιού), έσπευσε από το βράδυ των επεισοδίων να ταχθεί με το μέρος τους, και συμμετείχε μαζί τους σε τηλεοπτική εκπομπή για να στηρίξει τη δραστηριότητά τους. «Εχω προσωπική γνώση για την υπόθεση, επειδή ο επικεφαλής του ‘Κλιμακίου’ είναι συγχωριανός μου και έχουν έδρα στην περιοχή του δήμου μας. Ο Λιναράς ήταν μεγάλο όνομα στις ένοπλες δυνάμεις. Τραυματίστηκε σε πτώση αυτοθυσίας, για να σώσει ένα στρατιώτη. Εχει πάθος για το στρατό και την πατρίδα.» Εχει εκδηλωθεί όμως ως ακροδεξιός.

    «Πράγματι, λίγα χρόνια μετά την αποστρατεία του, συνδεόταν με κάποιους αποστράτους που τον έβαλαν στο ψηφοδέλτιο της ΕΠΕΝ. Δεν έχει όμως καμιά άλλη πολιτική ανάμειξη. Δεν μπορώ φυσικά να μιλήσω για άλλους.»
    Ο κ. Πουλημένος εκτιμά ότι αν υπήρχε κάποια έκνομη δραστηριότητα του ‘Κλιμακίου’ οι πρώτοι που θα το καταλάβαιναν θα ήταν οι συγχωριανοί του: «Οπλα δεν είδα στις εγκαταστάσεις τους. Θυμίζει βέβαια ο χώρος στρατιωτική εκπαίδευση, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει σχέση με παραστρατιωτική οργάνωση. Το καταστατικό τους δεν το έχω διαβάσει, αλλά από πουθενά δεν προκύπτει κίνδυνος για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια.»

    Ο κ Πουλημένος προσφέρεται ευγενικά να μας οδηγήσει στον Λιναρά, λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη της Κέρκυρας, στο παλιό χωριό Κυνοπιάστες. «Το όνομα προέρχεται από την εποχή της Ενετοκρατίας. Τότε οι αφέντες του τόπου είχαν διατάξει τους χωρικούς να μαζεύουν τους σκύλους, για να μην τους ενοχλούν.» Τον ηγέτη του σωματείου τον συναντούμε στο σπίτι του, πάνω από το κρεοπωλείο του. «Είμαι ένας απλός γιδοβοσκός, κτηνοτρόφος και χασάπης», δηλώνει με πονηρό χαμόγελο. Πρέπει να περιμένουμε, γιατί εκείνη τη στιγμή έχει
    τηλεφωνικό ραντεβού με τηλεοπτικό σταθμό της Αθήνας.

    Τον απομονώνουμε στα γραφεία της παρακείμενης εκκλησίας. «Μου έχουν πέσει όλοι επάνω μου», διαμαρτύρεται. «Αλλος να μου δώσει συμβουλές, άλλος να με ρωτήσει κάτι, άλλος να μου κάνει ανάκριση. Δεν μπορώ να ηρεμήσω. Πριν την παρέλαση αγωνιούσα αν θα μας αφήνανε, τώρα για να εξηγήσω τι κάναμε και ποιοι είμαστε.»

    Κρατά στα χέρια του όλα τα χαρτιά του σωματείου. Την αλληλογραφία με τις αρχές, το καταστατικό τους, τις προσκλήσεις για τα μέλη. Επιμένει ότι για τα επεισόδια ευθύνεται η στάση του νομάρχη που δεν υπήρξε σαφής. «Την παραμονή το μεσημέρι πήγαμε στην εισαγγελέα την κυρία Κάραλη που μας κάλεσε. Είδε την απόφαση του νομάρχη και μου είπε τα εξής: ‘Κύριε Λιναρά, αυτό το έγγραφο του νομάρχη είναι κάπως περίεργο. Εγώ σου λέω ότι έχεις δίκιο απόλυτο. Αλλά από τη στιγμή που έβαλε την υπογραφή του δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να έρθω σ’ επαφή και να σε ενημερώσω.’ Περίμενα να με ξανακαλέσουν, αλλά τίποτα. Εμεινα έτσι με την εντύπωση ότι θα κάνουν τα στραβά μάτια.»

    Την αρνητική στάση των αρχών απέναντι στο ‘Κλιμάκιο» ο κ. Λιναράς την αποδίδει σε κακούς συμβούλους του νομάρχη: «Του λένε να μη με αφήσουν, για να μην αποκτήσει περισσότερα μέλη το ‘Κλιμάκιο’.» Στην παρατήρηση ότι η δυσπιστία των αρχών αποδείχθηκε ορθή μετά από την έλλειψη πειθαρχίας και νομιμοφροσύνης που επέδειξε το ‘Κλιμάκιο’ κατά την παρέλαση, ο κ. Λιναράς δεν έχει σοβαρά επιχειρήματα: «Μπήκαμε μέσα στην παρέλαση χωρίς να μας εμποδίσει η αστυνομία. Μετά
    προσπάθησαν να μας βγάλουν και έγινε το κακό.» Για τον υπάλληλο της ΕΥΠ που συνελήφθη μαζί τους και κατηγορείται ότι τους βοήθησε να αποδράσουν, ο αρχηγός του ‘Κλιμακίου’ δεν γνωρίζει τίποτα: «Εγώ πρώτη φορά τον είδα στο κρατητήριο. Και μου είπε ότι πήγε απλώς να περάσει απέναντι.» Για τα ανήλικα που παρήλασαν ως καταδρομείς, ο κ. Λιναράς επικαλείται το καταστατικό τους, το οποίο επιτρέπει σε 14χρονα παιδιά να γίνονται μέλη. «Εχουμε 7-8 μικρά παιδιά. Τα εκπαιδεύουμε στον αθλητισμό. Του λέμε για τη σημασία της 25ης Μαρτίου. Τους λέμε για τα κρόσια της σημαίας.» Και με την εκπαίδευση σε όπλα τι γίνεται; «Οπλα δεν έχουμε και δεν τα θέλουμε για να μη δώσουμε λαβή.» Και αυτοί που είναι στα ΤΕΑ; «Αν θυμάμαι καλά είναι δυο-τρία μέλη. Αλλο το ένα, άλλο το άλλο.»

    Στην κατηγορία ότι το ‘Κλιμάκιο’ έχει ακροδεξιά απόχρωση, ο κ. Λιναράς απαντά με το άρθρο του καταστατικού που απαγορεύει την πολιτική δραστηριότητα των μελών. Ο ίδιος όμως δεν μπορεί να κρύψει ότι υπήρξε πολιτευτής της ΕΠΕΝ. «Ημουν απλώς ένας υποψήφιος το 1985. Δεν ήμουν στο κεντρικό γραφείο της ΕΠΕΝ. Το μόνο που με ενδιέφερε ήταν η αποφυλάκιση των αξιωματικών. Το έκανα από συμπάθεια, γιατί μ’ αυτούς τους ανθρώπους υπηρετήσαμε στο στρατό. Οχι βέβαια τους πρωτεργάτες.» Ομως μόνο οι πρωτεργάτες βρίσκονταν στη φυλακή. «Οταν λέω υπηρετήσαμε εννοώ τον Δαδιώτη, τον Μπεκιάρη και άλλους που δεν πήγαν φυλακή. Εμείς, αφ’ ης στιγμής δεν είμαστε υποψήφιοι δεν ασχολούμαστε καθόλου με τα κόμματα. Ιδέες και τέτοια τα έχουμε εγκαταλείψει.» Ακόμα και την ιδέα του «Ελλάς-Ελλήνων-Χριστιανών»; Η απάντηση του κ. Λιναρά είναι αποστομωτική: «Μας αρκεί η ιδέα ότι η Ελλάδα ανήκει στους Ελληνες!»

    Κυνηγοί αγριογούρουνων

    Την ίδια μέρα που διάλεξαν οι «Επίλεκτοι Καταδρομείς» να εισβάλλουν στην κερκυραϊκή παρέλαση της εθνικής επετείου, δημοσιευόταν στον «Στόχο» μια φωτογραφία που εμφανίζει πολίτες με βαρύ οπλισμό να ποζάρουν στο φακό. Σύμφωνα με τη λεζάντα της γνωστής φασιστικής εφημερίδας, «στην Κέρκυρα οι πολίτες βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε επίθεση. Τα μέτρα που παίρνονται από τις Ενοπλες Δυνάμεις μας -με την εκπαίδευση όλων των Κερκυραίων- δεν θα επιτρέψουν στους λατίνους να κάνουν τη βόλτα που θέλουν. Το ατσάλι, θα τους ρίξει στη θάλασσα.»

    Τα πρόσωπα που εμφανίζονται στη φωτογραφία δεν είναι άγνωστα στη μικρή κοινωνία της Κέρκυρας. Αριστερά διακρίνεται ο δημοσιογράφος Σταύρος Καρβούνης και δίπλα του -με το όπλο- ο υπάλληλος του δήμου Βασίλης Ζουμίδης. Ο δεύτερος είναι και κάμεραμαν του πρώτου σε κάποια ρεπορτάζ από το νησί. Συνεργάστηκαν και σε συνεντεύξεις του Κάρατζιτς και άλλων σερβοβόσνιων ηγετών. Μας το θυμίζει το αναμνηστικό κασκέτο του Βασίλη. Ο κ. Καρβούνης έμεινε εμβρόντητος όταν του δείξαμε τη φωτογραφία: «Δεν περίμενα ποτέ να δω τη φωτογραφία μου σε μια τέτοια εφημερίδα που δεν τη διαβάζω ποτέ. Πρόκειται για μια φωτογραφία που έχει τραβηχτεί χάριν αστειότητας μεταξύ φίλων. Είναι στον Αγιο Ιωάννη, δίπλα στο πεδίο βολής που ασκείται το Τάγμα Εθνοφυλακής Κέρκυρας. Δεν υπάρχει όμως καμιά σχέση με τις επίσημες στρατιωτικές ασκήσεις.»

    Παρατηρούμε ότι το όπλο που κρατά ο κ. Ζουμίδης δεν είναι πιστολάκι, ούτε κυνηγετικό. Είναι σαφώς στρατιωτικό οπλοπολυβόλο. «Το όπλο αυτό είναι κυνηγετικό, για αγριογούρουνα, δεν είναι πολεμικό.» Μήπως πρόκειται για σκηνή από άσκηση των ΤΕΑ; Το αρνείται κατηγορηματικά ο κ. Καρβούνης: «Συμμετέχω κι εγώ στην Εθνοφυλακή της Κέρκυρας, αλλά όταν πηγαίνουμε εκεί υπάρχει μια αυστηρότητα. Απαγορεύεται να πάρεις το όπλο έξω από το χώρο που κάνεις την άσκηση.» Τελικά ποιανού είναι το όπλο; «Είναι κάποιου ιδιώτη που δεν έχει καμιά σχέση. Είναι κυνηγετικό.»
    Κρατούμε τις επιφυλάξεις μας για την ταυτότητα του όπλου και αναρωτιόμαστε για τη σχέση αυτής της φωτογραφίας με τη δραστηριότητα των «Επιλέκτων Καταδρομέων». Ο κ. Καρβούνης δηλώνει ότι θα στείλει εξώδικο στον ‘Στόχο’ και αισθάνεται ότι τον προσβάλλουμε. Διαχωρίζει απολύτως τη θέση του από την παρέα του κ. Λιναρά: «Με αυτή την παραστρατιωτική οργάνωση γεννιέται ο νεοφασισμός στην Κέρκυρα. Θα πρέπει οι επίσημες αρχές να πάρουν μέτρα. Και η δικαιοσύνη και η πολιτική ηγεσία.»

    Δεν ξέρουμε αν τελικά ο νομάρχης της Κέρκυρας, επικαλούμενος τις παρεκτροπές των μελών του «Κλιμακίου Επιλέκτων Καταδρομέων», καταφέρει να πείσει τις δικαστικές αρχές να προχωρήσουν στη νομική διάλυση του επίμαχου σωματείου. Αν, πάντως ανοίξει η σχετική διαδικασία, θα προκύψουν πολύ σοβαρά νομικά ερωτηματικά που δημιουργεί τόσο το ίδιο το περιεχόμενο του καταστατικού όσο και η επιπόλαιη έγκρισή του από το οικείο Πρωτοδικείο, σε ανύποπτο χρόνο (αρ. αποφ. 723/Νοέμβριος 1995).

    Από τα δύο πρώτα άρθρα, ήδη, ομολογούνται οι ιδεολογικές αρετές του «Κλιμακίου». Το σωματείο ιδρύεται επειδή θεωρεί ότι οι Καταδρομείς είναι «επίλεκτοι άνδρες, δυνατοί και άρτιοι χαρακτήρες, τέλεια εκπαιδευμένοι στις ειδικές και ιδίως στις ανορθόδοξες πελεμικές επιχειρήσεις. Στηρίζονται στην άρτια πνευματική και σωματική τους κατάσταση, στη μυστικότητα, στον αιφνιδιασμό και κυρίως στις νυχτερινές επιχειρήσεις». Αυτό ακριβώς είναι το «καταδρομικό δόγμα» στο οποίο οφείλουν να συμφωνούν τα μέλη του «Κλιμακίου», και σύμφωνα μ’ αυτό θα μπολιαστούν και θα εκπαιδευτούν οι νέοι του νησιού «με στόχο την εξύψωση του πατριωτικού συναισθήματος και την εθελοντική κατάταξή τους στις Ειδικές Δυνάμεις» (άρθρο 2 παρ. Α1).

    Ακολουθούν αναλυτικά τα «εκπαιδευτικά» σχέδια, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε πολλές άλλες ασκήσεις ανορθόδοξου πολέμου και τη χρήση όπλων (!), για να φτάσουμε στην καταδίκη της πολιτικής. Το καταδρομικό πνεύμα φαίνεται ότι πρέπει να εξολοθρεύσει, πριν απ’ όλα, την πολιτική. Εννοείται, την πολιτική των άλλων. Το «Κλιμάκιο» υπηρετεί τις πολιτικές ιδέες τού πιο σκληρού μιλιταρισμού, οι ηγέτες του δεν κρύβουν τον θαυμασμό τους για την «εθνοσωτήριο», συμπεριφέρονται ως «ιδιωτικός στρατός», αλλά απαγορεύουν ρητά την ενασχόληση των μελών τους με την πολιτική. «Κάθε παρέκκλιση από το σκοπό και ιδιαίτερα η με οποιονδήποτε τρόπο ανάμειξη του Σωματείου στην πολιτική ή η οποιαδήποτε είδους συνεργασία με φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή οργάνωση που έχει πολιτικό χαρακτήρα, απαγορεύεται. Μέλος της Λέσχης που θα προσπαθήσει να περάσει ή διαδώσει μήνυμα πολιτικού χαρακτήρα, θα διαγράφεται άμεσα» (Αρθρο 2, παρ. Γ). Αν σας θυμίζει το πολιτικό πρόγραμμα του «Στόχου» (Θάνατος στους κοκκινοπρασινομπλέ πολιτικούς, ζήτωσαν οι ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας»), δεν πέφτεται και πολύ έξω.

    Τα τακτικά μέλη του σωματείου, σύμφωνα με το άρθρο 5, είναι όσοι υπηρέτησαν ή υπηρετούν στις Ειδικές Δυνάμεις. Προβλέπονται όμως και τα «ειδικά μέλη». Δηλαδή, «πρόσωπα μη πληρούντα την ιδιότητα του καταδρομέα», τα οποία προφανώς αποδέχονται την πολιτική πλατφόρμα του «καταδρομισμού» (άρθρο 7). Επίσης, ως «δόκιμα μέλη εγγράφονται ανήλικοι, ηλικίας 14 ετών και πάνω» (άρθρο 8). Στο άρθρο 9 με έκπληξη διαβάζουμε ότι μέλη («παρεπίδημα και αλλοδαπά») μπορούν να γίνουν όχι μόνο οι ομογενείς αλλά και οι «αλλοδαποί υπήκοοι κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αλεξιπτωτιστών, εν ενεργεία ή έφεδροι καταδρομείς (…) Τα μέλη αυτά έχουν τις υποχρεώσεις των τακτικών μελών». Επομένως, όποιος θέλει να γίνει καταδρομέας, να ασκηθεί στα όπλα και τον ανορθόδοξο πόλεμο και να παρελαύνει στις εθνικές γιορτές, δεν είναι υποχρεωμένος να καταταγεί στον στρατό.

    Η παρέα του κ. Λιναρά, διεκδίκησε και διεκδικεί, με τις πλάτες της Δεξιάς, την είσοδό της στο τοπικό σκηνικό, περίπου ως ένας ακόμα «θεσμός», επικαλούμενη -πέρα από την εθνικοφροσύνη της- την έγκρισή του καταστατικού της από τις αρχές. Ενα αναγνωρισμένο «εθνικό, εφεδροπολεμιστικό» σωματείο, άλλωστε, δεν συναντά και πολλά εμπόδια στις σχέσεις του με την κοινωνία και φυσικά με το κράτος. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι κατά την πρόσφατη περίοδο της «εθνεγερσίας» (1991-93), οι «Ενώσεις Καταδρομέων» που ξεφύτρωσαν στη Θράκη και τη Μακεδονία, είχαν φανερή κρατική ενθάρρυνση, αν και οι «εθνικοί τους στόχοι» δεν υπήρξαν και τόσο σαφείς. Για παράδειγμα, μεταξύ των ιδρυτικών μελών των «Καταδρομέων» του νομού Ξάνθης, των οποίων η παρουσία είχε δημιουργήσει πολιτικό θόρυβο στην περιοχή, ήταν και ο τότε (διορισμένος) νομάρχης Γ. Καπαντζόγλου -όπως είχαμε γράψει στον Ιό (23.5.1993).

    ΟΙ ΜΕΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕ

    ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΤΕΣ. Καλό για τις δημόσιες σχέσεις των «βετεράνων καταδρομέων», ελαφρώς παράνομο, όμως, για τη συντεταγμένη πολιτεία. Ξεφυλλίζοντας τα «Αμυντικά Θέματα» (15.1.93) διαβάζουμε σε τετρασέλιδο ρεπορτάζ περί της τεράστιας επιτυχίας που είχε μιά άσκηση της 2ης ΜΑΛ στα Σκούρτα Βοιωτίας. «Η επίθεση Λόχου Αλεξιπτωτιστών κατά οχυρωμένης τοποθεσίας επί λόφου, έγινε με πραγματικά πυρά» και προφανώς απέδειξε το υψηλό φρόνημα των ανδρών, οι οποίοι «χαλυβδώθηκαν από τη παρουσία των βετεράνων» που συμμετείχαν στην άσκηση υπό τας διαταγάς του Αλ. Κόντου. Οι βετεράνοι «που άφησαν τις δουλειές τους για να ασκηθούν», «ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των καιρών και μάλιστα, χωρίς τη διαδικασία του φύλλου ατομικής προσκλήσεως». Με λίγα λόγια στη χώρα μας ένας Γ.Γ μιας «Λέσχης Καταδρομέων», μπορεί να κουβαλάει τα παλικάρια του, χωρίς διατυπώσεις, στα «πεδία των μαχών», να φωτογραφίζεται με την τοπική στρατιωτική ηγεσία , και ούτε γάτα, ούτε ζημιά.

    ΓΡΑΦΙΚΟΙ, αλλά και επικίνδυνοι, είναι κατά τη γνώμη του Αλ. Κόσκωρου, εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ της Κέρκυρας οι «λεβέντες καταδρομείς». «Η επιμονή τους να θέλουν να αισθάνονται επίλεκτοι, εκλεκτοί ή μοναδικοί, η επιμονή τους να μείνουν προσκολλημένοι σε στρατιωτικές δομές είναι κάτι που αφορά τους ίδιους και όχι την κερκυραϊκή κοινωνία. Ο ΣΥΝ είναι αντίθετος με τέτοιες νοοτροπίες, που δυναμιτίζουν τη λαϊκή ενότητα δρώντας έξω από τα συντεταγμένα πλαίσια των υφιστάμενων κρατικών δομών.»

    ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ. Κάτι πάρα πάνω θα ξέρουν οι νομαρχιακοί σύμβουλοι της Κέρκυρας για το «Κλιμάκιο». Με την εξαίρεση των συμβούλων της Δεξιάς, οι οποίοι καταδίκαζαν την ιλαροτραγική διαγωγή του «Κλιμακίου», αλλά όχι και τις ιδέες του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο στις 31.3.1997 κατέληξε σε σκληρότατο ψήφισμα: «Το Ν.Σ καταγγέλλει με τον πιο έντονο τρόπο το «Κλιμάκιο (…) Καλεί τα καθ’ ύλην θεσμοθετημένα όργανα να αποκλείσουν στο μέλλον οποιαδήποτε συμμετοχή του σωματείου σε παρελάσεις και εκδηλώσεις εθνικού ή τοπικού χαρακτήρα. Ζητά από την εποπτεύουσα αρχή να ερευνήσει εάν ο σκοπός και η λειτουργία του έχουν καταστεί παράνομοι και (…) να ενεργήσει τα νόμιμα.»

    ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ. Σύσσωμος ο αθηναϊκός τύπος της Δεξιάς ξεσηκώθηκε κατά πάντων όταν διαπίστωσε ότι «οι αρχές αμαύρωσαν την εθνική επέτειο», απαγορεύοντας στην παρέα των «Καταδρομέων» να παρελάσει στην Κέρκυρα. Λογικό το αντιπολιτευτικό ρεφλέξ και λογική η πάρα πέρα αξιοποίηση του συμβάντος από τους ακροδεξιούς «εργολάβους» του χώρου. Στις 2.4. ο «Στόχος», δριμύς όσο ποτέ, υπερασπίζεται ως δικό του το «Κλιμάκιο» (όπως και όλες τις ανάλογες «Καταδρομικές» οργανώσεις), ξαναδημοσιεύοντας, μάλιστα και παλιότερες φωτογραφίες της παρέας του κ. Λιναρά: «Οργή στο πανελλήνιο για τη συμπεριφορά των ‘αρχών’. Γιγάντωσαν το ηθικό του λαού οι Κομάντος της Κέρκυρας».

    ΚΥΠΡΙΟΙ. Τον Απρίλιο του 1995 μια σοβαρή προβοκάτσια αποφεύχθηκε στην Κύπρο, σύμφωνα με τις επίσημες αρχές του νησιού. Επρόκειτο για την εξάρθρωση μιας μυστηριώδους παραστρατιωτικής οργάνωσης, ΕΚΑΣ, η οποία συνδεόταν με «υπερπατριωτικούς» στόχους, αλλά και με το κοινό έγκλημα. Το ρεπορτάζ του Στ. Κασιμάτη (Κ.Ε. 30. 4.95) ήταν αποκαλυπτικό και για τους οργανωμένους «πρώην καταδρομείς»: «Στην ομάδα των είκοσι ατόμων, που αποτελούν τον ΕΚΑΣ, φέρονται αναμεμειγμένα και μέλη συλλόγου πρώην καταδρομέων. Πρέπει να σημειωθεί ότι πρόσωπα του αυτού φυράματος και ανάλογης προέλευσης εμπλέκονται και στην περίπτωση του ΜΑΒΗ, όπου μάλιστα ο Γ. Αναστασούλης -ο επικεφαλής της ομάδας που συνελήφθη το Μάρτιο στο Δελβινάκι- δηλώνει υπερηφάνως την ιδιότητα του εφέδρου αξιωματικού των αλεξιπτωτιστών».

    ΑΠΟΛΙΤΙΚΟΙ. Οπως όλα τα σωματεία των «Εφέδρων Καταδρομέων», έτσι και η ηγεσία του Κερκυραϊκού «Κλιμακίου», υποτίθεται ότι δεν ασχολείται με τη πολιτική, αλλά μόνο με τις αξίες του στρατού και του έθνους. Σε εκπομπή, όμως, του Corfu Channel (27.3.97) ο τοπικός πρόεδρος του «απολίτικου εθνικού σωματείου», είχε σαφέστατη άποψη περί φασισμού: «Δεν είμαστε εμείς φασίστες. Φασίστες ήταν αυτοί που είχαν το 23% στη Ρωσία το ’17 και κατέκτησαν την εξουσία». Τύφλα να ‘χει ο Γεωργαλάς.

    ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ. «Την ημέρα της 25ης Μαρτίου, συλλαμβάνεται ο εθελοντισμός. Δεν πρόκειται για μια παραστρατιωτική ομάδα, αλλά για την εθελοντική στρατιωτική εμφάνιση. Τώρα αν ενοχλεί κάποιους τοπικούς φορείς η εγρήγορση, η ετοιμότητα, ο εθελοντισμός κι ο πατριωτισμός των καταδρομέων, έχοντας την καθημερινή απειλή των 500.000 καλάσνικοφ και την επιδρομή της αλβανικής μαφίας, αυτό θα πρέπει να απασχολήσει τις τοπικές αρχές». Αυτά, μεταξύ άλλων, δήλωσε -εθελοντικά, βεβαίως- στον «Ελ. Τύπο» (27.3.97), για να «χτυπηθεί η πασοκική υστερία», ο Γ.Γ. της Λέσχης Καταδρομέων και Ιερολοχιτών, Α. Κόντος.

    ΕΝΣΤΟΛΟΙ. Οι «εφεδροκαταδρομικές» οργανώσεις εμφανίζονται σε κάθε ευκαιρία ως τα προκεχωρημένα φυλάκια του πατριωτισμού και της νομιμοφροσύνης. Η υποταγή τους στις εντολές της στρατιωτικής ηγεσίας, ιδίως, υποτίθεται ότι είναι απόλυτη. Αρκεί να τους βολεύει. Ηδη, από τις 18.12.1996 το ΓΕΣ σε έγγραφό του, σημείωνε για την περίπτωση του Κερκυραϊκού «Κλιμακίου»: «Ο Ανθλγός ε.α. Λιναράς σπυρίδων, ως μη ανήκων στα στελέχη της Εφεδρείας, δεν δικαιούται να φέρει Στρατιωτική στολή (…) Τα μέλη του σωματείου ‘Κλιμάκιο Επιλέκτων Καταδρομέων’, όπως προβλέπεται από τον Α.Ν. 1342/1938 για τα μέλη οπουδήποτε σωματείου, οργανισμού, συλλόγου κ.λπ, απαγορεύεται να φέρουν Στρκή στολή ή διακριτικά του Στρατού».

  4. 27 Νοέμβριος, 2009 8:57 μμ

    Άργησαν αλλά το ανέβασαν το βίντεο:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: